Wydział Obsługi Administracyjnej i Informatycznej
Wydział Obsługi Administracyjnej i Informatycznej
tel: 44 726 25 95
tel: 44 724 23 11 wew. 310
dyrektor: Piotr Zwardoń
1. Do zadań Wydziału Obsługi Administracyjnej i Informatycznej należy w szczególności:
- prowadzenie ewidencji pieczęci, tablic urzędowych;
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku miasta;
- zabezpieczenie pomieszczeń biurowych i ich właściwe wyposażenie w sprzęt, maszyny biurowe, kancelaryjne oraz w środki czystości;
- planowanie i realizacja zakupów inwestycyjnych w tym sprzętu komputerowego i oprogramowania;
- opracowywanie planów modernizacyjnych i kapitalnych remontów budynków Urzędu oraz nadzór nad ich wykonawstwem;
- zabezpieczenie mienia Urzędu;
- prowadzenie książek obiektów budowlanych Urzędu;
- naprawa sprzętu i przedmiotów będących na wyposażeniu komórek organizacyjnych;
- obsługa kserograficzna dla potrzeb Urzędu i Rady Miejskiej;
- zabezpieczenie potrzeb Prezydenta Miasta i Urzędu w zakresie transportu osobowego;
- dokonywanie prenumeraty prasy, dzienników urzędowych, wydawnictw fachowych, prowadzenie rejestru zasobów bibliotecznych;
- prowadzenie spraw związanych z eksploatacją sieci telefonicznej Urzędu;
- organizacja i nadzór nad utrzymaniem porządku w budynkach Urzędu oraz w ich obrębie;
- wykonywanie zadań związanych z obroną cywilną miasta;
- uczestniczenie w pracach dotyczących przeprowadzania wyborów i referendów;
- administrowanie obiektami miejskiej bazy sportowej, rekreacyjnej i turystycznej, a także prowadzenie ewidencji tych obiektów;
- obsługa administracyjna słupów ogłoszeniowych stanowiących własność gminy we współpracy z Zarządem Dróg i Utrzymania Miasta w Tomaszowie Mazowieckim;
- wykonywanie całokształtu zadań związanych z administracją nieruchomości położonej w Tomaszowie Mazowieckim przy ul. św. Antoniego 55;
- prowadzenie archiwum zakładowego i współpraca z komórkami organizacyjnymi
w zakresie przygotowywania dokumentacji do archiwizacji; - prowadzenie Kancelarii Ogólnej, do zadań której należy w szczególności przyjmowanie, wysyłanie, rejestracja, segregacja oraz przekazywanie korespondencji, a także obsługa centrali telefonicznej i faksu;
- prowadzenie Punktu Informacyjnego, do zadań którego należy w szczególności zapewnienie podstawowej obsługi obywateli w ich kontaktach z Urzędem (informacja o zakresie kompetencji komórek organizacyjnych Urzędu, o rodzaju, miejscu i trybie załatwiania poszczególnych spraw);
- prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych, których gospodarowanie zostało powierzone zespołowi w formie elektronicznej kartoteki ilościowo-wartościowej środków trwałych;
- okresowe uzgadnianie zapisów w księgach inwentarzowych środków trwałych prowadzonych w zespole z zapisami w ewidencji analitycznej środków trwałych prowadzonej
w Wydziale Finansowo-Księgowym; - oznaczanie środków trwałych ujętych w księgach inwentarzowych środków trwałych
oraz pozostałych środków trwałych ujętych w ewidencji analitycznej pozostałych środków trwałych prowadzonej w zespole; - prowadzenie ewidencji analitycznej pozostałych środków trwałych będących w użytkowaniu Urzędu i objętych ewidencją bilansową Urzędu oraz obcych pozostałych środków trwałych nie objętych ewidencją bilansową Urzędu;
- prowadzenie ewidencji analitycznej pozostałych środków trwałych niskocennych użytkowanych przez komórki organizacyjne i ujętych ewidencją pozabilansową Urzędu;
- okresowe uzgadnianie zapisów w ewidencji analitycznej pozostałych środków trwałych prowadzonej w zespole z zapisami w ewidencji syntetycznej pozostałych środków trwałych prowadzonej przez Wydział Finansowo-Księgowy;
- okresowe uzgadnianie z komórkami organizacyjnymi stanu wyposażenia pomieszczeń
w pozostałe środki trwałe; - wystawianie wewnętrznych dowodów księgowych OT w zakresie przychodu środków trwałych, których nabycie lub wytworzenie zostało powierzone Wydziałowi Obsługi Administracyjnej i Informatycznej;
- wnioskowanie o likwidację zużytych lub zniszczonych środków trwałych i pozostałych środków trwałych, których gospodarowanie zostało powierzone Wydziałowi Obsługi Administracyjnej i Informatycznej;
- wystawianie wewnętrznych dowodów księgowych PT i LT w zakresie rozchodu środków trwałych i pozostałych środków trwałych, których gospodarowanie zostało powierzone Wydziałowi Obsługi Administracyjnej i Informatycznej;
- przyjmowanie pisemnych zgłoszeń dotyczących przemieszczenia środków trwałych
i pozostałych środków trwałych pomiędzy użytkownikami lub komórkami organizacyjnymi; - wystawianie wewnętrznych dowodów księgowych MT dokumentujących zmianę miejsca użytkowania środka trwałego lub pozostałego środka trwałego;
- sprawowanie nadzoru w zakresie gospodarki majątkowej;
- uczestniczenie w rozliczeniu inwentaryzacji;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej indywidualnej odpowiedzialności materialnej
za powierzony majątek; - współpraca i wykonywanie czynności nadzoru w zakresie administracyjnym nad Centrum Usług Wspólnych Gminy Miasto Tomaszów Mazowiecki.
2. 2. W ramach Wydziału Obsługi Administracyjnej i Informatycznej funkcjonują Zespół Informatyków, którego pracą koordynuje wyznaczony pracownik zespołu oraz Archiwum Zakładowe.
Kierownik Archiwum Zakładowego podlega bezpośrednio Dyrektorowi Wydziału Obsługi Administracyjnej i Informatycznej.
3. Do zadań Zespołu Informatyków należy w szczególności:
- opracowywanie i wdrażanie strategii informatyzacji Urzędu w zakresie bieżącej obsługi Urzędu oraz klientów Urzędu;
- zapewnienie ochrony zasobów informacyjnych znajdujących się w sieci Urzędu;
- administrowanie siecią teleinformatyczną Urzędu, a także wdrażanie i administrowanie usługami www, poczta e-mail oraz innymi;
- nadzór nad eksploatacją sprzętu komputerowego i oprogramowania, utrzymanie ciągłości pracy stacji roboczych i obsługa projektowanych systemów teleinformatycznych;
- szkolenie pracowników w zakresie wdrażania nowych programów informatycznych oraz obsługi oprogramowania i sprzętu komputerowego;
- nadzór nad tworzeniem systemów przez producentów z zewnątrz i egzekwowanie wykonania potrzeb modyfikacji oprogramowania;
- administrowanie i nadzór nad dokonywaniem czynności prawnych w Internecie, związanych z infrastrukturą klucza publicznego (podpisu elektronicznego);
- prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego oraz oprogramowania użytkowanego w Urzędzie.
4. Zadania Archiwum Zakładowego określa instrukcja archiwalna stanowiąca załącznik nr 6 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji
kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.”;