Biuro Rady Miejskiej (BRM)
Biuro Rady Miejskiej
Kontakt mieszkańców z radnymi pod numerem Biura Rady Miejskiej 44 726 25 21
brm@tomaszow-maz.pl 44 726 25 21
kierownik Bogusława Smejda
Do zadań Biura Rady Miejskiej należy w szczególności:
- kompleksowa obsługa organizacyjno-techniczna Rady Miejskiej i jej komisji;
- sporządzanie protokołów z obrad sesji Rady Miejskiej i jej komisji;
- zapewnienie niezbędnej pomocy techniczno-organizacyjnej radnym w sprawowaniu przez nich mandatów, m.in. w zakresie organizacji dyżurów i spotkań radnych z wyborcami oraz organizowania szkoleń i wyjazdów służbowych;
- opracowywanie harmonogramów, projektów planów pracy i terminarzy posiedzeń Rady Miejskiej i jej komisji, sporządzanie sprawozdań z realizacji planu pracy Rady Miejskiej i jej komisji, a także sprawozdań z działalności przewodniczącego i wiceprzewodniczących Rady Miejskiej;
- prowadzenie rejestrów projektów uchwał, uchwał i zbioru aktów prawnych wydawanych przez Radę Miejską oraz prowadzenie rejestru interpelacji, zapytań i wniosków radnych;
- sporządzanie okresowych informacji na temat realizacji uchwał Rady Miejskiej;
- przesyłanie uchwał Rady Miejskiej do odpowiednich organów nadzoru oraz do publikacji uchwał w sposób określony odrębnymi przepisami;
- prowadzenie rejestru skarg i petycji rozpatrywanych przez Radę Miejską oraz wykonywanie czynności związanych z rozpatrzeniem skarg i petycji;
- współpraca z Młodzieżową Radą Miasta w zakresie działalności statutowej;
- prowadzenie spraw związanych z nadawaniem tytułu Honorowego Obywatelstwa Miasta Tomaszowa Mazowieckiego oraz tytułu „Zasłużony dla Miasta Tomaszowa Mazowieckiego”;
- współudział w organizowaniu i przeprowadzaniu wyborów oraz referendów i wyborów ławników sądów powszechnych;
- prowadzenie, koordynacja i nadzór nad sprawami związanymi z udzielaniem odpowiedzi przez Prezydenta Miasta na interpelacje i zapytania składane przez radnych;
- koordynacja składania oświadczeń majątkowych przez radnych.