Wydział Ewidencji Ludności i Działalności Gospodarczej (WLDG)
Wydział Ewidencji Ludności i Działalności Gospodarczej
44 726 25 09
dyrektor Beata Gamrot
Do zadań Wydziału Ewidencji Ludności i Działalności Gospodarczej należy w szczególności:
- prowadzenie i aktualizacja rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców;
- rejestracja zameldowania i wymeldowania w rejestrze PESEL lub w rejestrze zamieszkania cudzoziemców;
- nadawanie numeru PESEL na podstawie odrębnych przepisów;
-
wydawanie zaświadczeń i udostępnianie danych z rejestru mieszkańców, z rejestru zamieszkania cudzoziemców, z Rejestru Dowodów Osobistych oraz z dokumentacji związanej
z dowodami osobistymi; - prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie o zameldowanie, wymeldowanie, uchylenie czynności materialno-technicznej zameldowania;
- przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych, przyjmowanie zgłoszeń utraty lub uszkodzenia dowodów osobistych, wydawanie dowodów osobistych oraz prowadzenie i aktualizacja dokumentacji związanej z dowodami osobistymi oraz archiwum dowodów osobistych;
- prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców oraz przygotowywanie i sporządzanie spisów wyborców;
- uczestniczenie w pracach dotyczących przeprowadzania wyborów i referendów;
- wykonywanie całokształtu zadań związanych z obsługą Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- wydawanie zaświadczeń dotyczących okresów prowadzonej działalności gospodarczej z archiwalnej ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Prezydenta Miasta;
- prowadzenie postępowań w zakresie licencji na wykonywanie krajowego zarobkowego przewozu osób taksówką osobową;
- realizowanie zadań zleconych gminom w oparciu o ustawę o Krajowym Rejestrze Sądowym.
Wytworzył:
Udostępnił:
Pązik Łukasz
(2016-02-17 14:02:28)
Ostatnio zmodyfikował:
Węgrzynowski Krzysztof
(2020-06-05 07:47:02)