Referat Budżetu i Analiz Finansowych (RBA)

Referat Budżetu  i Analiz Finansowych
 44 726 25 18

kierownik Małgorzata Kępa

Do zadań Referatu Budżetu i Analiz Finansowych należy w szczególności:

  1. przygotowanie procedury uchwalania budżetu oraz projektu uchwały budżetowej w ścisłej współpracy z komórkami organizacyjnymi i gminnymi jednostkami organizacyjnymi;
  2. przygotowywanie materiałów oraz opracowywanie wieloletniej prognozy finansowej;
  3. sporządzanie oraz nadzór nad planami finansowymi komórek organizacyjnych Urzędu
    i podległych jednostek;
  4. nadzorowanie planów finansowych wydzielonych rachunków dochodów własnych jednostek oświatowych;
  5. prowadzenie ewidencji księgowej budżetu miasta jako organu finansowego oraz sporządzanie sprawozdawczości w tym zakresie;
  6. sporządzanie dyspozycji w zakresie odprowadzania na rachunek Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego zrealizowanych dochodów budżetu państwa;
  7. całokształt czynności wynikających z realizacji budżetu, w szczególności sporządzanie dyspozycji finansowych;
  8. sporządzanie zbiorczych sprawozdań budżetowych z wykonania budżetu miasta, z realizacji planu dochodów i wydatków zadań zleconych, własnych i porozumień, bilansu z wykonania budżetu, łącznego sprawozdania finansowego jednostki samorządu terytorialnego, bilansu skonsolidowanego oraz innych wymaganych prawem;
  9. rozliczanie dotacji otrzymanych z budżetu państwa na realizację zadań własnych i zleconych, zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej oraz zadań realizowanych na mocy porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego;
  10. sporządzenie informacji o przebiegu wykonania budżetu miasta, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej i przebiegu realizacji zawartych w niej przedsięwzięć oraz przebiegu wykonania planów finansowych samorządowych instytucji kultury za pierwsze półrocze roku budżetowego oraz sprawozdania rocznego z wykonania budżetu;
  11. prowadzenie spraw w zakresie zaciągania i obsługi kredytów i pożyczek oraz  regulowanie zobowiązań z tego tytułu;
  12. prowadzenie spraw w zakresie udzielania gwarancji i poręczeń przez gminę.

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Marek Pacek
(2009-12-03 12:32:34)
Ostatnio zmodyfikował:
Krzysztof Węgrzynowski
(2020-06-05 07:58:30)